Closing the loop
KUND: EFO
Visuell identitet
Logotyp
Strategi
webdesign
Animation
Video
Arkitektur
Bakgrund:
EFO är ett företag som har arbetat med avfallsupphandling i över 40 år. EFO spelar en stor roll i att hålla svenska hem och företag uppvärmda samtidigt som de reducerar miljöfarliga deponier runt om i världen genom att omvandla avfallet till energi.
EFO behövde vår hjälp med att förklara deras affärsmodell och verksamhet på ett engagerande och lärorikt sätt och samtidigt beskriva det sammanhang de verkar i. För att lyckas med detta behövde vi skifta på perspektiv och uppfattningar och gräva djupt i deras värld av energi, konsumtion, avfallshantering och transporter – ur ett globalt perspektiv.
Vi byggde deras visuella identitet och budskap på kärnan i deras verksamhet – energi. Med en stark ikonografi och idén om cirkuläritet byggde vi vår designplattform och skapade de verktyg som krävs för att konstruera både varumärkeskoncept, hemsida och logotyp.